Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Podstawowe informacje

Zarządzanie kategorią zakupową

  • Termin: 2024-09-02 - 2024-09-03
  • Lokacja: Wrocław, Dolnośląskie
  • Cena netto: 1700.00 zł
  • Cena brutto: 2091.00 zł (Vat 23%)
  • Inne:
    Szkolenie otwarte.
Zapytaj o ten kurs
Organizator kursu:

Vademecum - Konferencje i Szkolenia Sp. z o.o.

  • 52-424 Wrocław, Dolnośląskie
  • Aleja Piastów 11
  • Telefon: 71/341 85 73
  • Fax: 71/341 85 10
  • Email: vade@vade.com.pl
  • www: www.vade.com.pl
Firma szkoleniowa Vademecum - Konferencje i Szkolenia Sp. z o.o.

Ogłoszenie wprowadziło Cię w błąd, lub zawiera niepoprawne dane?

Jaką wartość dla Twojej firmy generuje kategoria, którą zarządzasz?

Jaki masz pomysł na swoją kategorię?

Dla kogo pracujesz?

Kto pierwszy zorientuje się, jeśli odejdziesz z firmy?

W jaki sposób mierzysz wartość, jaką realizujesz dla firmy?

 

Moduł 1Wartość Dodana realizowana w ramach kategorii zakupowej

  1. Jaką wartość realizujesz w swojej firmie? Jaka jest rola działu zakupów oraz Twojej kategorii zakupowej w organizacji?
  2. Dla kogo pracujesz? Mapowanie interesariuszy.
  3. Z jakimi problemami, wyzwaniami mierzy się nasz biznes? Rozpoznanie potrzeb biznesu.
  4. W jaki sposób Twoja kategoria zakupowa kontrybuuje do rozwiązywania tych problemów
    i wyników firmy?
  5. Stworzenie planu zarządzania kategorią zakupową i komunikacji z interesariuszami - Governance Model.

Moduł 2Procedura liczenia oszczędności

  1. Jak rozliczać wartość dodaną kategorii zakupowej i działu zakupów?
  2. Pięć dźwigni oszczędnościowych – prezentacja i omówienie. Jak policzyć ROI z działu zakupów?
  3. Jakie wskaźniki wartości dodanej mierzyć? Przykłady i zastosowania KPI zakupowych dla kategorii zakupowej.
  4. Jak rozliczać oszczędności a jak wartość dodaną w zakupach?
  5. Komunikacja z zarządem i interesariuszami dotycząca rozliczania oszczędności, ale również unikania kosztów („cost avoidance”), płynności finansowej, inżynierii wartości, pracochłonności procesów etc…, czyli w jaki sposób podpisać porozumienie z zarządem dotyczące rozliczania oszczędności? Jakich informacji potrzebują i jak zbudować komunikację z głównymi interesariuszami, w celu ustalenia spójnej procedury i zrozumienia jak liczyć oszczędności?

Moduł 3Organizacja pracy

  1. Zarządzanie kategorią – tworzenie strategii dla kategorii zakupowej. Plan i zakres prac związanych z rozwojem kategorii zakupowej.
  2. Podział na kategorie. Analiza wydatków – narzędzia analizy, kategoryzacja, wydatków, dostawców.

Moduł 4Strategiczne zarządzanie dostawcami

  1. Zarządzanie dostawcami – plan rozwoju bazy dostawców – narzędzia oceny dostawców dla tworzenia długofalowego planu rozwoju.
  2. Kategoryzacja dostawców – strategiczni, komercyjni, wąskie gardła.
  3. Ocena ryzyka współpracy z dostawcami oraz ocena atrakcyjności klienta oczami dostawców.
  4. Strategiczne zarządzanie dostawcami – rozwój alternatyw, konsolidacja.
  5. Model zarządzania dostawcami tzw. grupy C.
  6. Komunikacja z interesariuszami dotycząca zarządzania bazą dostawców.
  7. Podział ról w zarządzaniu dostawcami – manager kategorii vs zakupy lokalne lub interesariusz.

 

 

 

Moduł 5 Analiza ryzyka i plan ciągłości biznesu w kontekście zarządzania dostawcami

  1. Wysoki popyt na rynku oraz niska podaż

a)    Analiza łańcucha dostaw – czyli w którym miejscu tworzą się zatory i wąskie gardła?

b)    Analiza dostawców „tier 2 „ oraz „tier 3” – czyli dostawców naszego dostawcy

  1. Analiza ryzyka – rok 2020 bardziej niż kiedykolwiek nauczył, że konieczne jest tworzenie planów kontynuacji biznesu (contingency plan). Narzędzia analizy ryzyka i tworzenia planu ciągłości biznesu.
  2. Analiza rynku, trendów rynkowych, poszukiwanie innowacji, wartości dodanej z dostawców – narzędzia elektroniczne badania rynku, raporty rynkowe.
  3. Przygotowanie planu kontynuacji biznesu – „contingency plan” w kontekście potencjalnego zagrożenia braku ciągłości dostaw.

Moduł 6Plan projektów oszczędnościowych

  1. Przygotowanie programu oszczędnościowego – budowa „pipeline” projektów oszczędnościowych, podział ról i obowiązków w realizacji projektów.
  2. Przygotowanie narzędzi i metodologii prac w realizacji i monitoringu projektów oszczędnościowych.
  3. Projekt sourcingowy – jak zaplanować szczegółowy proces przetargowy, elementy procesu, instrukcja działania dla zespołu przetargowego oraz interesariuszy.
  4. Inżynieria wartości – projekty Value Engineering jako jedna z głównych dźwigni oszczędnościowych (dla zakupów direct organizacja warsztatów IGW, dla zakupów indirect IGW podczas sourcingu). W jaki sposób przygotować pipeline oraz warsztaty generujące pomysły oszczędnościowe?
  5. Poprawa płynności finansowej firmy – projekty cashflow, CS, VMI, Billing Schedule, ROA, outsourcing strategiczny.

Moduł 7Analiza kosztowa

  1. Zasady tworzenia modelu TCO – szablon modelu TCO dla zakupów direct oraz indirect
  2. Analiza modelu Should Cost Model oraz TCO na wybranych przykładach
  3. Wykorzystanie modelu TCO w procesie negocjacji i wyboru dostawcy

Moduł 8Szablon strategii dla kategorii zakupowej

  1. Szablon w ppt oraz excel dokumentu „Strategia dla kategorii zakupowej”
  2. Omówienie i przykłady uzupełnienia, jak powinna wyglądać strategia dla kategorii zakupowej
  • Wrocław, ul. Św. Józefa 1/3
  • woj. Dolnośląskie
Termin: 2024-11-04 - 2024-11-05
Lokacja: Katowice, Śląskie
Cena: 1700.00 zł

Najnowsze szkolenia:

ZARZĄDZANIE EMOCJAMI - trening prowadzony przez prof. dr hab. Zbigniewa Nęckiego
Vademecum - Konferencje i Szkolenia Sp. z o.o.

Skąd się biorą emocje?Jaką mamy własną świadomość emocjonalną?Czy rozumiemy stany emocjonalne innych osób?

SZKOLENIE ON-LINE - TARYFA CELNA – warsztat praktyczny
Vademecum - Konferencje i Szkolenia Sp. z o.o.

Szkolenie skierowane jest do osób realizujących zadania związane z międzynarodowym obrotem towarowym, handlem zagranicznym oraz obsługą celną i logistyczną z zastosowaniem klasyfikacji taryfowej towarów - przedsiębiorców, menadżerów i operatorów

SZKOLENIE ON-LINE - POCHODZENIE TOWARU – jak ustalać pochodzenie towarów w celu uzyskania korzyści d
Vademecum - Konferencje i Szkolenia Sp. z o.o.

Zapraszamy po aktualną wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu ustalania i dokumentowania pochodzenia towarów w obrocie międzynarodowym.

SZKOLENIE ON-LINE - SYSTEM INTRASTAT 2020 - AKTUALNE UREGULOWANIA PRAWNE Z UWZGLĘDNIENIEM ZMIAN
Vademecum - Konferencje i Szkolenia Sp. z o.o.

Deklaracje INTRASTAT dotyczą fizycznego przewozu towarów z jednego państwa członkowskiego do drugiego. Celem szkolenia jest przekazanie pełnego zakresu informacji dotyczących obowiązku składania deklaracji statystycznych w obrocie towarowym w UE nało

VADEMECUM NEGOCJATORA - trening prowadzony przez prof. dr hab. Zbigniewa Nęckiego
Vademecum - Konferencje i Szkolenia Sp. z o.o.

Poznaj tajemnice profesjonalnych negocjatorów

SKUTECZNE ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM PRACOWNICZYM - trening prof. dr hab. Zbigniewa Nęckiego
Vademecum - Konferencje i Szkolenia Sp. z o.o.

Intensywny trening menedżerski opracowany i prowadzony przez prof. dr hab. Zbigniewa Nęckiego. Szkolenie pozwala poznać mechanizmy psychologiczne i społeczne odgrywające kluczową rolę w trudnych sytuacjach zawodowych menedżera.

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM PRODUKCYJNYM - motywowanie, delegowanie, egzekwowanie zadań, reagowanie na błąd
Vademecum - Konferencje i Szkolenia Sp. z o.o.

Prowadząca zna dobrze specyfikę i sposób myślenia liderów, mistrzów i kierowników produkcji. Na co dzień posługuje się technikami wspierającymi podejście LEAN i zarządzanie projektami.

SZKOLENIE ON-LINE - EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE (z uwzględnieniem pracy zdalnej)
Vademecum - Konferencje i Szkolenia Sp. z o.o.

Nauczysz się na nim jak podnieść swoją efektywność i lepiej zarządzać sobą w czasie z uwzględnieniem pracy zdalnej.

SZKOLENIE ON-LINE - PRZEPISY CELNE W SPEDYCJI – zarabiaj minimalizując ryzyka
Vademecum - Konferencje i Szkolenia Sp. z o.o.

Uczestnicy szkolenia uzyskają wiedzę na temat ryzyk, odpowiedzialności, kosztów oraz możliwości i zagrożeń, jakie towarzyszą pracy firm spedycyjnych oraz przewoźników uczestniczących w procesie wymiany towarowej z zagranicą

SZKOLENIE ON-LINE - ASERTYWNA KOMUNIKACJA I WSPÓŁPRACA W ZESPOLE
Vademecum - Konferencje i Szkolenia Sp. z o.o.

Celem szkolenia jest integracja zespołu w celu poprawy komunikacji i współpracy, dzięki której osiąganie celów staje się łatwiejsze i pewniejsze - wypracowanie zasad efektywnej komunikacji i współpracy.

Więcej...

Obecnie brak kursów w ofercie.

Społecznościowe

Uważasz, że zasługujemy na rekomendację? Pokaż to innym!

Zapytaj o ten kurs

Imię i Nazwisko osoby, która wysyła zapytanie.

Możesz podać swój telefon kontaktowy, by ułatwić firmie kontakt ze sobą.

Jest to adres na który otrzymasz odpowiedź.

WWW address of your site.

Właściwa treść wiadomości.

Jeśli założysz konto w serwisie, zostanie ułatwionych wiele operacji. Między innymi dane będą uzupełniane automatycznie czy zniknie konieczność uzupełniania kodu obrazkowego podczas pytania o kursy.

Captcha Przepisz poprawnie kod z obrazka.

Kategorie kursów

Typy kursów: Napisz jakiego kursu szukasz - Rynek szkoleń Zapisz się na newsletter.

Współpraca

 Akademia MDDP

Zarządzanie kategorią zakupową, Szkolenie Logistyka, Zarządzanie, planowanie, logistyka, zakupy, Wrocław. otwarte

Kursy | Obiekty szkoleniowe | Artykuły i Poradniki | Dodaj Szkolenie | Reklama | | Popularne słowa kluczowe | Regulamin | O nas / Kontakt

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.